Poikkeustilanteesta huolimatta keräsimme yhdessä Helsinki Pridelle 5558€ euroa.
Historia
2020
Karhu siirtyi 2020 syksyn aikana käyttämään 100% kierrätysmuovia monipakkauskääreissän.
2020
Karhu toi markkinoille Frantsilan Yrttitilan koivunlehdillä maustetun oluen, joka on täydellinen kumppani saunaan.
2019
Karhun ystävät pääsevät nauttimaan täydestä oluen mausta myös alkoholittomana uuden Karhu 0,0 -lanseerauksen myötä.
2019
Karhun yhteistyö Helsinki Pride -yhteisön kanssa laajenee ja saa uusia muotoja, kun tavalliset ihmiset yhteisön sisältä kertovat taiteen keinoin, mitä #seuraaitseäsi heille merkitsee. Teokset päätyivät näytille.
2018
5,3% Karhu tulee kauppoihin valikoimaa monipuolistamaan.
2018
Karhun tölkit saavat uuden ilmeen.
2018
Karhun ensimmäinen pintahiivaolut, Karhu Ruis Ipa ilahduttaa erikoisoluiden ystäviä.
2018
Ensimmäiset Karhu ambassadorit aloittavat IG:ssä 2018 keväällä.
2018
Karhu avaa IG-tilin ja etsii sille tekijät itseään seuraavien Karhun ystävien joukosta.
2018
Karhu aloittaa monivuotisen polun yhtenä Helsinki Pride -yhteisön pääyhteistyökumppaneista.
2017
Karhu toimii yhä aktiivisemmin jokaisen omien valintojen kunnioittamisen puolesta. #seuraaitseäsi otetaan käyttöön.
2016
Karhuperhe kasvaa tummalla Karhulla.
2015
Polaris-humaloitu, hedelmäisen raikas, mutta täyteläinen Karhu Huurre lanseerataan.
2014
Laki tiukentuu ja pidetyt ulkomainokset poistuvat katukuvasta.
2013
Some-aika alkaa. Ensimmäisen postauksen kuvateksti toteaa: “Facebookissahan kuuluu jakaa eläinkuvia.”
2013
TV-mainonnassa muistutetaan, että olutta kannattaa ostaa oluen, ei oheistuotteiden vuoksi.
2012
Karhun ulkoasu modernisoituu. Myös tunnus on täyttä olutta.
2010
Litran tölkki täyttä olutta kauppoihin.
2009
Porilainen Karhu muuttaa etelään, Keravalle.
2003
Karhun vähäeleinen ulkomainonta huomataan koko maassa.
2001
Karhu ohittaa Lapin Kullan Suomen myydyimpänä oluena.
1999
Oy Sinebrychoff Ab siirtyy osaksi tanskalaista panimokonserni Carlsbergiä. Samana vuonna Tosi Vahva Karhu (8,0 t-%) herää talviunilta ja vaeltaa Alkoihin.
1995
Karhu löytää toden teolla tiensä suomalaisten anniskeluravintoloiden hanoihin. Karhun alkoholiprosentti nostetaan 4,5:stä 4,6:een.
1992
Porilainen paikallisolut tulee myyntiin koko valtakuntaan.
1989
Karhun nykyinen etiketti saa muotonsa. Karhu katsoo oluen ystävää suoraan silmiin.
1983
Konstailematon ja aidosti tuotetta kuvaava mainoslause “Täyttä olutta” otetaan käyttöön.
1975
Karhun potretti ilmestyy etikettiin. Poseeraus on tyylikäs, hieman sivulle katsova.
1972
Kaksi seläkkäin seisovaa karhua esiintyvät 1B-oluen etiketissä.
1972
Porin Oluttehdas Oy sulautuu lopullisesti osaksi Oy Sinebrychoff Ab:ta.
1961
Kolmoskarhu näkee uudelleen päivänvalon.
1958
Karhun tuotanto jatkuu – ykkösoluena.
1932
Karhu III näkee päivänvalon, mutta elää vain hetken. Seuraa muutaman kymmenen vuoden talviuni.
1929
Ensimmäinen murahdus: mieto mallasjuoma Karhu tulee markkinoille. Oluenpanijana toimi tuolloin panimomestari Axel J. R. Grönfors.
1928
Legendaarinen karhunpesä, Porin Oluttehdas Oy, saa alkunsa kun kaksi panimoa yhdistetään: Bäckmans Ölbryggeri Ab ja Oy Satakunnan Mallasjuoma Ab.
1853
Porissa aletaan panna olutta josta Karhu polveutuu.