2020

Poikkeustilanteesta huolimatta keräsimme yhdessä Helsinki Pridelle 5558€ euroa.

2020

2020

Karhu siirtyi 2020 syksyn aikana käyttämään 100% kierrätysmuovia monipakkauskääreissän.

2020

2020

Karhu toi markkinoille Frantsilan Yrttitilan koivunlehdillä maustetun oluen, joka on täydellinen kumppani saunaan.

2020

2019

Karhun ystävät pääsevät nauttimaan täydestä oluen mausta myös alkoholittomana uuden Karhu 0,0 -lanseerauksen myötä.

2019

2019

Karhun yhteistyö Helsinki Pride -yhteisön kanssa laajenee ja saa uusia muotoja, kun tavalliset ihmiset yhteisön sisältä kertovat taiteen keinoin, mitä #seuraaitseäsi heille merkitsee. Teokset päätyivät näytille.

2019

2018

5,3% Karhu tulee kauppoihin valikoimaa monipuolistamaan.

2018

2018

Karhun tölkit saavat uuden ilmeen.

2018

2018

Karhun ensimmäinen pintahiivaolut, Karhu Ruis Ipa ilahduttaa erikoisoluiden ystäviä.

2018

2018

Ensimmäiset Karhu ambassadorit aloittavat IG:ssä 2018 keväällä.

2018

2018

Karhu avaa IG-tilin ja etsii sille tekijät itseään seuraavien Karhun ystävien joukosta.

2018

2018

Karhu aloittaa monivuotisen polun yhtenä Helsinki Pride -yhteisön pääyhteistyökumppaneista.

2018

2017

Karhu toimii yhä aktiivisemmin jokaisen omien valintojen kunnioittamisen puolesta. #seuraaitseäsi otetaan käyttöön.

2017

2016

Karhuperhe kasvaa tummalla Karhulla.

2016

2015

Polaris-humaloitu, hedelmäisen raikas, mutta täyteläinen Karhu Huurre lanseerataan.

2015

2014

Laki tiukentuu ja pidetyt ulkomainokset poistuvat katukuvasta.

2014

2013

Some-aika alkaa. Ensimmäisen postauksen kuvateksti toteaa: “Facebookissahan kuuluu jakaa eläinkuvia.”

2013

2013

TV-mainonnassa muistutetaan, että olutta kannattaa ostaa oluen, ei oheistuotteiden vuoksi.

2013

2012

Karhun ulkoasu modernisoituu. Myös tunnus on täyttä olutta.

2012

2010

Litran tölkki täyttä olutta kauppoihin.

2010

2009

Porilainen Karhu muuttaa etelään, Keravalle.

2003

Karhun vähäeleinen ulkomainonta huomataan koko maassa.

2003

2001

Karhu ohittaa Lapin Kullan Suomen myydyimpänä oluena.

1999

Oy Sinebrychoff Ab siirtyy osaksi tanskalaista panimokonserni Carlsbergiä. Samana vuonna Tosi Vahva Karhu (8,0 t-%) herää talviunilta ja vaeltaa Alkoihin.

1999

1995

Karhu löytää toden teolla tiensä suomalaisten anniskeluravintoloiden hanoihin. Karhun alkoholiprosentti nostetaan 4,5:stä 4,6:een.

1992

Porilainen paikallisolut tulee myyntiin koko valtakuntaan.

1992

1989

Karhun nykyinen etiketti saa muotonsa. Karhu katsoo oluen ystävää suoraan silmiin.

1989

1983

Konstailematon ja aidosti tuotetta kuvaava mainoslause “Täyttä olutta” otetaan käyttöön.

1983

1975

Karhun potretti ilmestyy etikettiin. Poseeraus on tyylikäs, hieman sivulle katsova.

1975

1972

Kaksi seläkkäin seisovaa karhua esiintyvät 1B-oluen etiketissä. 

1972

1972

Porin Oluttehdas Oy sulautuu lopullisesti osaksi Oy Sinebrychoff Ab:ta.

1972

1961

Kolmoskarhu näkee uudelleen päivänvalon.

1961

1958

Karhun tuotanto jatkuu – ykkösoluena.

1958

1932

Karhu III näkee päivänvalon, mutta elää vain hetken. Seuraa muutaman kymmenen vuoden talviuni.

1932

1929

Ensimmäinen murahdus: mieto mallasjuoma Karhu tulee markkinoille. Oluenpanijana toimi tuolloin panimomestari Axel J. R. Grönfors.

1929

1928

Legendaarinen karhunpesä, Porin Oluttehdas Oy, saa alkunsa kun kaksi panimoa yhdistetään: Bäckmans Ölbryggeri Ab ja Oy Satakunnan Mallasjuoma Ab.

1928

1853

Porissa aletaan panna olutta josta Karhu polveutuu.